Vandaag is het 1 jaar geleden dat het boek “Ik was 10 in 2015” in de Vooruit voorgesteld werd. Er was zeer fijne muziek van School is Cool-boegbeeld Johannes Genard, verstilling van Maud Vanhauwaert, Peter Adriaenssens gaf zijn inzichten mee.

Maar er was ook iets dat we niet op voorhand hadden aangekondigd. De plaat was in feite al klaar en 1 song vatte het boek samen. Het leek een fijn idee om de song live te spelen. En dat hebben we gedaan. In de presentatie die ik zelf gaf, stopte ik midden in een zin. Zei tegen het publiek dat ik het ook op een andere manier kon duidelijk maken. En dat ik daarvoor “horns, stand pleas” moest zeggen. Dit was het teken voor de blazers om Get Out in te zetten, het projectiedoek gaat omhoog en daar staat Blue and Broke voor de eerste keer terug elektrisch in een eeuwigheid. De song eenmaal gespeeld, doek omlaag, “Waar was ik gebleven…” De lezing en boekvoorstelling gaat verder. Binnen minder dan een maand komt de album-versie uit…

2 reacties »

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.